הרצוג: "למשאל העם בבריטניה השלכה מדינית חמורה על ישראל"

    ישנו חוק שכפה נפתלי בנט בממשלה הקודמת, לפיו כל שינוי בריבונות בשכונות ירושלים, צריך להגיע למשאל עם
    ישראל פריי 1 Comment on הרצוג: "למשאל העם בבריטניה השלכה מדינית חמורה על ישראל"

    היישר מלונדון הסוערת, העניק יו"ר האופוזיציה ראיון ל'מהדורה המרכזית', בו ניתח את תוצאות המהלך הדרמטי שעוברת היבשת, הפנה מבט להשלכות האפשריות על ישראל, וענה באריכות לשאלה: האם הסוגיות המדיניות בישראל יוכרעו בעתיד במשאל עם?

    הרצוג צילום: Flash90
    ישנו חוק שכפה נפתלי בנט בממשלה הקודמת, לפיו כל שינוי בריבונות בשכונות ירושלים, צריך להגיע למשאל עם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "למשאל העם בבריטניה יש השלכה מדינית חמורה על ישראל", אומר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית'. "בריטניה מהווה גורם מרכזי באיחוד האירופאי, וסביב השולחנות שדנו בענייני המזרח התיכון, היא תמיד הייתה גורם מייצב ומאזן לטובת ישראל".

    הרצוג, העושה בימים אלה בשליחות ציבורית בלונדון, ערך השוואה מרתקת בין משאל העם בבריטניה, להיתכנות של משאל שכזה בישראל. "ישנו חוק שכפה נפתלי בנט בממשלה הקודמת, לפיו כל שינוי בריבונות בשכונות ירושלים, צריך להגיע למשאל עם". לדבריו, גם שכונות שמהן יוצאים מחבלים, ושמערכת הלימודים בהם מושתתת על חינוך פלסטיני "אם נרצה לשנות סטאטוס כדי להיפרד כמו עם כפרים עיסאוויה וג'אבל מוכאבר, זה יצטרך לעבור במשאל".

    הרצוג היה מעדיף שההחלטות יתקבלו במסגרות פוליטיות, אך לא שולל על הסף את האפשרות למשאל עם. "השאלה תהיה איך ובאיזה דרך מנסחים את השאלה, כמו גם צורת קיום המשאל. החיסרון הוא שזו דרך עוקפת למערכת הפרלמנטרית, המווסתת את ההחלטות וההצבעות. ישראל התנהלה 50 שנה בלי משאלי עם, אבל ייתכן שזה דרך, לא הייתי דוחה אותה על הסף".

    המשך הראיון עסק בהסכם המדיני האידיאלי בעיניו של יו"ר 'המחנה הציוני', ובעמדתו על ההסכם ההולך ומתגבש עם טורקיה, האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אל תבלבל את המוח לאף אחד